donderdag 9 maart 2017

GASTBLOG ESMERALDA [SIMPLYESMEE] | The Body Shop - Strawberry Lip Butter Review

Hallo lieve lezeres/ lezer,

Een tijdje geleden gaf ik al aan dat ik op zoek was naar een gastblogger beauty / lifestyle gericht. Er is daar heel veel aanvraag op gekomen en ik wil iedereen over dezelfde kam scheren, zo heb ik het volgende voor jullie in petto, ik ga iedere gastblogger een maand lang laten bloggen voor jullie. Dat wil zeggen dat er 1x per week een artikel online gaat komen van die gastblogger en zo kies ik dan op het einde als alle gastbloggers aan de beurt zijn geweest, mijn vaste gastblogger. Zo is het eerlijk voor iedereen! De nieuwe gastblogger van deze maand is toch ook al iemand bekend in het bloggers wereldje. Jullie zullen zeker willen weten welk artikel mijn gastblogger heeft geschreven vorige week, wel... dit kunnen jullie hier lezen. Wie mijn gastblogger is en waar het artikel over gaat staat eigenlijk in de titel al... Dus ik zou zeggen veel leesplezier...

Hallo,

Ondertussen zijn we weer een week verder en is het tijd voor mijn derde artikel! Waar ik veel belang hecht aan gezichtsverzorging en lichaamsverzorging, hecht ik ook heel veel belang aan lip verzorging. Want je lichaam en gezicht kan nog zo goed verzorgd zijn, maar als je droge lippen hebt, ziet dit er niet uit en doet dit ook gewoon pijn. Zo heb ik de pech om hier snel last van te hebben dus je ziet mij ook de hele tijd smeren. The body shop daarnaast, is ook een merk dat tegen dierproeven is en zich inzet voor het milieu met verschillende campagnes. Het nadeel aan hun? Hun moederbedrijf, L’oréal, is niet dierproefvrij. Toch iets dat ik wou vermelden aangezien er velen zijn dat hier ook op letten!
  Zoals je ziet op bovenstaande foto, ga ik het over hun ondergewaardeerde product hebben. Namelijk deze lipbutter in de geur Aardbei.

Ingrediënten: Butyrospermum Parkii Butter/Butyrospermum Parkii (Shea) Butter (Skin Conditioning Agent - Emollient), Ricinus Communis Seed Oil/Ricinus Communis (Castor) Seed Oil (Emollient), Brassica Campestris/Aleurites Fordii Oil Copolymer (Skin-Conditioning Agent - Occlusive), Cera Alba/Beeswax (Emulsifier/Emollient), PEG-8 Beeswax (Emulsifier), Hydrogenated Castor Oil (Emollient), Aroma/Flavor (Flavoring Agent), Tocopheryl Acetate (Antioxidant), Ammonium Glycyrrhizate (Flavour), Fragaria Ananassa Seed Oil/Fragaria Ananassa (Strawberry) Seed Oil (Natural Additive), Tocopherol (Antioxidant), Citric Acid (pH Adjuster), CI77891/Titanium Dioxide (Colorant), CI 45410/Red 28 Lake (Colorant), CI 19140/Yellow 5 Lake (Colorant).
Een lipbutter, is zoals de naam het zegt en zoals je ziet op de foto, een butter voor je lippen. Deze bestaat uit enorm veel fijne boters en oliën om zo je lippen gehydrateerd te houden.
 
Je kan deze heel de dag op je lippen smeren en dit product zal wel zorgen voor fijne gehydrateerde lippen. 

Wel één nadeel die ik zo zie: de verpakking. Het is een potje dus ik raad je aan je handen elke keer te wassen/ontsmetten voor je dit product gebruikt zodat je het op een propere, zuivere manier gebruikt zodat er niet te veel bacteriën in dit potje komen.
Zelf heb ik hem een tijdje gebruikt en ik vind hem heel erg fijn. Zoals je ziet is hij kleurloos en dat vind ik toch echt belangrijk voor een lippen balsem, zeker omdat ik vaak een lippenstift draag en het dus geen meerwaarde heeft voor mij dat het een kleurtje heeft.

Hij is zacht in gebruik en de geur is heerlijk. Hij ruikt echt naar lekkere aardbeien. Voor lichaamsverzorging ben ik niet zo’n fan van fruitige geuren maar bij een lippen balsem vind ik dit geen enkel probleem.
 
Het fijne ook? Deze lippen balsems kosten maar ongeveer 5 euro voor een potje waar je wel een tijdje mee toekomt. Ter vergelijking: Een labello kost snel 3 euro voor nog geen 5 gram en deze kost 5 euro voor 10 gram. Goedkoper, dierproefvrij en beter voor het milieu : driedubbel check! Zoals je merkt, raad ik deze lippen balsem dus echt wel aan.

Welke lippen balsem is jou favoriet?

Bedankt voor het lezen!
X Esmée.

GASTBLOGGER INFORMATIE.
Ik zou zeggen, geef opbouwende kritiek zolang het niet kwetsend is voor Esmée.

Liefs Naomi.x

Geen opmerkingen: